FOGADOTT KERESZTANYA

Élményeim két kislánnyal, akik Böjte Csaba ferences szerzetes "gyermekei".

A nyaralás első hétvégéje

2017. július 09. 20:37 - fogadottkeresztanya

Ez már a negyedik nyár, amikor a keresztlányaink eljönnek hozzánk nyaralni. Az első évben egy hetet töltöttek nálunk, s egy hétre elutaztunk egy fürdővárosba, ahová minden évben visszatérünk. "Ez a mi családi örökségünk" - mondta Róbert Gida, kissé bizonytalanul ejtve ki az utolsó szót, mint aki maga is érzi, hogy valami mást kellene használnia. "Igen, a családi hagyományunk" - erősítettem meg. 

Más hagyományaink is kezdenek kialakulni. Ilyen például, hogy a közös nyarat meghosszabbítandó napközis úszótáborba is beíratom őket - így az éves szabadságom nem jelent olyan szigorú korlátot az együttlétre. De hagyománynak mondhatjuk már azt is, hogy hétvégenként elmegyünk ingyenes gyerekelőadásokra - ilyenek egész nyáron vannak a hozzánk viszonylag közel eső hatalmas, szép közparkban. Oda készültünk szombat reggel is.

Egészen eddig a reggelig semmi probléma nem volt Micimackóval, pedig már csütörtök este megérkeztünk. Megjegyzem, én bíztam is abban, hogy probléma már nem nagyon lesz, miközben persze nem hittem, hogy egyáltalán nem kell megküzdenem a gyerekkel. Viszont már ismerem a harcmodort!

A pillanat szombat reggel érkezett el. Micimackó azt a rövidnadrágot akarta felvenni, amelyet meg kellett volna tartani a napközis táborra. "Most felvehetnél ruhát is" - vetettem fel, és konkrétan javasoltam is egy rózsaszín csíkos kánikularuhát, fodrokkal.

- De én ezt akarom - emelte fel a rövidnadrágot Micimackó.
- Az a táborra kéne. Megbeszéltük. -
- Akkor felveszem a rózsaszínt - válaszolta, de a rózsaszín alatt is egy rövidnadrágot értett. Pár hasonló szóváltás után már kissé ideges lettem.
- Ha a hétvégén elhasználod a rövidnadrágjaidat, akkor nekem többször kell mosnom, mint egyébként kellene. Nem akarok plusz munkát. Máskor szeretsz ruhában lenni, sőt, mindig ruhában akarsz lenni. Csak most nem, mert meccselsz velem. 

Hát igen. Micimackó szereti a ruhákat. Minél fodrosabb, csipkésebb és csillámosabb, annál jobb. De a meccselést a ruháknál is jobban szereti. Most azonban elkezdett turkálni a holmijai között, és előhúzott egy farmerszoknyát. De az arcán látszott, hogy nem elégedett. Ilyen könnyen nem akart engedni. És megtalálta a megoldást: egy sztrecsnadrágot. Ez nekem nem jelentett extra mosást, tehát belementem.

A nap hátralévő része békében telt. Már rutinosan, jó tempóban sétáltunk az előadás helyszínére. Tavaly ugyanezt az utat még Micimackó lemaradásaival és "Én ezt utálom. Én nem akarok ide jönni." megjegyzéseivel tarkítva tettük meg. Az előadást mindhárman élveztük, és hazafelé ezt meg is beszéltük.

kert_mesefigurakkal2.jpg

Aztán Micimackó azt javasolta, hogy fussunk. "Én ebben a hőségben nem" - tiltakoztam, de Róbert Gida kötélnek állt. Micimackó erősen kezdett, jó darabig vezetett is, de a nővére nagyobb lépteivel szemben hosszabb távon nem volt esélye. Megállt, s az arcán látszott, kitörhet egy újabb ellenkezési hullám. "Te egy rövidtávfutó vagy" - mondtam neki, amikor beértem. "Sokáig vezettél." Felderült, megölelt. "Az én keresztanyukám" - mondta.

Ebéd után maguk a lányok kérték, hogy olvassunk. Ezt az idén vezettem be: mindkettőnek minden nap el kell olvasnia egy oldalt egy könyvből. Amikor ezzel kész voltunk, bepakoltak másnapra a hátizsákjukba. Ezt is ők kezdeményezték.

Aztán a lányoknál győzött a számítógép, én meg olvastam. Micimackóval egy szobában hevertem a díványon egy könyvvel, és nem volt szabad a képernyőre néznem. Micimackó ugyanis onnan kopírozott valamit nekem. Beállította, hogyan tarthatom a könyvet, időnként hátranézett, és megdicsért, hogy nem lesek. Amikor kész lett, ünnepélyesen átadta a művét.

Különböző rajzfilmfigurák szerepeltek rajta. Meg egy szív, szárnyakkal. És egy nagy puszit is kaptam.

 

Szólj hozzá!
Címkék: nevelés

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztanya.blog.hu/api/trackback/id/tr6312651315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása