FOGADOTT KERESZTANYA

Élményeim két kislánnyal, akik Böjte Csaba ferences szerzetes "gyermekei".

Micimackó zsémbel

2016. január 07. 07:00 - fogadottkeresztanya

Szilveszterre Róbert Gida is megkapta a bárányhimlőt. Azért "is", mert Micimackó már túlesett rajta, méghozzá a vakáció első napjaiban. Mindkét gyerek kiválóan időzített. Micimackó számára éppen letelt az orvos által rá szabott szobafogság aznapra, amikorra színházjegyünk volt. Róbert Gida pedig teljes erőbedobással abszolválta a déli 1 óráig tartó játszóházi gyerekszilvesztert, és csak délután 4 óra felé ment fel a láza, az első pöttyei meg éjféltájt jelentek meg.

Micimackó remekül viselte a betegséget, észre sem vettük volna rajta, ha nincsenek kiütései. Ezzel szemben Róbert Gida nagyon elgyengült, rendszeresen 38 fok fölé ment a láza, és ilyenkor a feje is fájt. Értelemszerűen foglalkozni kellett vele, lázmérés, lázcsillapítás, a viszketés enyhítése (nem sok eredménnyel), és a folyadékot is úgy kellett belediktálni. Ettől azonban Micimackó úgy érezte, őt elhanyagoljuk, és házsártoskodni kezdett, hogy foglalkozzunk vele.

banatos_kislany_vagott_1.jpg

Újév napján lencse is volt az ebédhez, s mivel a lencsét elvileg csak Róbert Gida szereti meg én, Micimackó és Keresztapu számára jelképes méretű adaggal számoltam. Ehhez képest majdhogynem a lencse volt a legnépszerűbb étel, s a gyerekek kifogásolták, hogy kevés van belőle. Megígértem tehát, hogy másnap jó sok lencsét készítek. "Már megint lencse" - méltatlankodott másnap ebédkor Micimackó. És ez csak a belépő volt a további alakításaihoz.

Először is eltolta maga elől a tányért. Nem reagáltam, és csak pár kanállal tettem neki. Micimackó általában szeretni a hús minden formáját, most viszont kijelentette, hogy a lencsében főtt füstölt sonkát nem eszi meg. Erre fel nem adtam neki. Micimackó várt egy darabig, mint aki egy falatot sem hajlandó lenyelni, majd, mivel erre senki sem lett figyelmes, maga elé húzta a tányért, és enni kezdett. A pár kanál lencse hamar elfogyott, de én nem ajánlottam fel többet. Nemsokára Micimackó felállt, hogy szedjen még magának. Amikor egy darab füstölt sonka akadt a kanalára, lerázta. "Ez nekem nem kell." Mi csöndben maradtunk, ő tovább szedte a lencsét. "Remélem, nem jön még egy hús." Mi változatlanul hallgattunk. Ő meg kihalászott magának egy darab sonkát, majd meg is ette.

Előző este még nagyobb szabású volt az előadás. Tükörtojást sütött magának, de pár darab tojáshéj is beleesett a serpenyőbe. "Én ezt nem tudom kiszedni" - mondta, pedig ha valakinek van kézügyessége, akkor az ő. "Most megehetem a tojáshéjat is... Kár volt tojást sütnöm.. Inkább nem is eszem semmit..." Közönsége azonban nem volt a színjátékhoz, mi, többiek úgy tettünk, mintha nem vennénk észre semmit. Micimackó hosszas várakozás és zsémbeskedés után kiszedte a tojáshéjakat, és beleütötte a serpenyőbe a második tojást is. Ennek szétment a sárgája, ami újabb monológot eredményezett, sőt, Micimackó a gázt is elzárta, így nem sült a tojás. Közben azon lamentált, hogy nem fogja tudni kiszedni a tojást a serpenyőből. De, hogy rövidre fogjam, mi nem csináltunk semmit, ő meg hosszas zsörtölődés közepette rendesen elkészítette, majd megette a tükörtojását.

Sokszor gondolok arra, hogy a nevelőknek nem áll a rendelkezésükre ez a nagyon egyszerű, "nem csinálok semmit" eszköz. Erre talán a legjobb példa az, amikor még korábban, egy este Micimackó kijelentette, hogy ő nem vesz fel pizsamát, ruhában alszik. "Rendben" - válaszoltam. "Nem megyek bele abba a vitába, hogy <<de igenis veszel pizsamát>>... <<de nem veszek>>... <<de veszel>>... <<de nem>>.. Nekem nem fáj az, ha ruhában alszol, aludj nyugodtan ruhában" - mondtam, és átmentem a másik szobába. Micimackó két perc múlva utánam jött, és bocsánatot kért, méghozzá pizsamában. De vajon mi történne az Otthonban, ha egy nevelő így reagálna a "nem veszek pizsamát" kijelentésre? Vajon tartania kellene attól, hogy a többi gyereknek is megtetszik a rendbontás? Vagy nem? Ki merné kipróbálni?

Utóirat.
Azt követően, hogy Róbert Gida jobban lett, és már nem igényelt megkülönböztetett törődést, Micimackó is visszavette a szünet elején kialakított "eminens gyerek" szerepkörét. Elsőként fogadott szót, s újból elkezdte figyelmeztetgetni Róbert Gidát.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztanya.blog.hu/api/trackback/id/tr548226346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása