FOGADOTT KERESZTANYA

Élményeim két kislánnyal, akik Böjte Csaba ferences szerzetes "gyermekei".

A szerelő zseni

2015. október 08. 07:00 - fogadottkeresztanya

Keresztlányaimnak nagyon rossz foguk van, mint mindenkinek az Otthonban. Ezek a gyerekek többnyire itt kapnak először fogkefét, de ha korábban volt nekik, akkor sem törődött senki azzal, hogy használják is. A kisebbeknél még lehet reménykedni abban, hogy mire az állandó fogaik megjelennek, megtanulnak rendesen fogat mosni, a nagyobbaknál viszont megmaradnak az első évek nyomai. Róbert Gidának és Micimackónak is van már olyan állandó foga, amelyet be kellett tömni.

A fogorvos, aki kezelte őket - önkéntes, egy tündér - azt mondta, hogy a gyerekek keze tíz éves kor alatt még alkalmatlan azokra a mozdulatokra, amelyekre egy alapos fogmosáshoz szükség van. Ezért legutóbb elemes fogkefét vittem a kislányoknak, s hozzá pótelemet is. A helyszínen akartam kipróbálni, hogyan lehet kicserélni a meglévőt. De az elemtartó tetejét nem tudtam lecsavarni. Micimackó elkérte a fogkefét, nézegette, majd rámutatott egy pici csavarra, hogy talán azt kéne kiszedni. Lehetetlen - gondoltam - nyilvánvaló, hogy a kupakot kell elforgatni, ezért előszedtem a használati utasítást. És mit írtak benne? Az első csere előtt el kell távolítani a kis csavart, csak azután fordul el a kupak.

Nem ez volt az első eset, hogy Micimackó meglepett kiváló műszaki érzékével. Tavaly éppen akkor repedt el a WC-ülőkénk, amikor a kislányok nálunk voltak az őszi szünetben. Micimackó, aki mindig kihasználja az alkalmat, ha kettesben lehet velem, lelkesen jött újat vásárolni, és jutalmul ő segíthetett nekem a felszerelésben. Valójában azonban én segítettem neki. Olvastam a használati utasítást, és adogattam az alkatrészeket. Ő illesztett, ő csavart. Az ülőke azóta is stabil.

Róbert Gida javaslatára karácsonyra műfenyőt vettem, "mert az nem hullajtja a levelét". A kislányokkal szereltük össze. A törzs két részből állt, az átmérőjüket egyformának láttam. Kerestük hát Róbert Gidával a kettőt összekapcsoló alkatrészt. Micimackó azonban úgy vélte, "össze lehet ezeket dugni". Hagytam, hadd próbálkozzon, így tanul. De én voltam az, aki tanultam, mert két perc alatt összeillesztette a két csövet.

A siker láttán Keresztapu felbuzdult, és azt mondta, megtanítja Micimackót kártyavárat építeni. A kislány türelemmel próbálkozott, ez már nem ment egyik pillanatról a másikra, de aztán sikerült! Nyáron is előszedte a paklit, és ismét épített.

Lehet, hogy Micimackó keze már arra is alkalmas, hogy a doktornő útmutatása szerint mosson fogat?

kartyavar.jpg

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztanya.blog.hu/api/trackback/id/tr867882586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása