FOGADOTT KERESZTANYA

Élményeim két kislánnyal, akik Böjte Csaba ferences szerzetes "gyermekei".

Nem engedtek át a határon

2016. április 11. 15:42 - fogadottkeresztanya

Át akartam hozni a keresztlányaimat Magyarországra, de a román határőrök nem engedték át őket velem. Ez most fordult elő először.

stoptabla.jpg

Fel voltunk szerelkezve a szokásos dokumentumokkal: útlevél és születési anyakönyvi kivonat másolata a gyerekeknek, az édesapjuk halotti anyakönyvi kivonatának másolata, közjegyző előtt adott engedély az édesanyjuktól, hogy áthozhatom őket a határon, erkölcsi bizonyítvány nekem. Miután átadtam a papírokat a határőröknek, megkértek, hogy álljak félre. Nem aggódtam, mert ilyesmi megtörtént már máskor is. Ám most hiába vártunk, a román határőr azzal jött vissza, hogy nem engedhet át bennünket, mert nincs papírom a román rendőrségtől. Magyarul beszélt, de nem anyanyelvi szinten, nem nevezte meg pontosan a "papírt". Alternatív lehetőségként azt ajánlotta fel, hogy a gyerekek édesanyja is jöjjön ide a határra, vele átkelhetnek.

Kedves volt, de hiába mondtam, hogy eddig ugyanezekkel a papírokkal nem volt semmi gond, nem engedett. Azt mondta, hogy a "papír" nélkül nem tudja bevinni az adatokat, mert nem veszi be a rendszer. A "miért" és "mióta van ez így" kérdésekre adott válaszokból az rajzolódott ki nekem, hogy van valami új rendelkezés, összefüggésben a menekültválsággal. Vissza kellett fordulnunk.

Szerencsére az Otthonból elérték telefonon a gyerekek édesanyját, aki mindig is támogatta, hogy a lányok eljöhessenek velem Magyarországra. Így, ha nem is könnyen, de átjutottunk a határon. Meg voltam hatva, tudtam, hogy nincs az Otthonban még egy gyerek, akinek az anyja ezt megtette volna. Különösen, hogy valahogy vissza is kellett jutnia, de ebben a határőrök - ahogy eredetileg megígérték - segítettek neki: megkérték egy megfelelő irányba tartó kocsi vezetőjét, hogy vigye őt vissza. 

Miután magamhoz tértem a sokkból, tovább érdeklődtem, mi is az a fontos "papír". Végül egy anyanyelvi magyarsággal beszélő román határőr elmagyarázta, hogy a román hatóságoktól kell erkölcsi bizonyítványt kérnem, azt tudják bevinni a számítógépbe. Kiadnak ilyet magyar állampolgárnak is. Elvileg eddig is erre lett volna szükség, csak amíg nem szigorították meg a határellenőrzést, nem vették a dolgot túl komolyan.

Frissítés: azóta ismét jártunk a határon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztanya.blog.hu/api/trackback/id/tr688586564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása