FOGADOTT KERESZTANYA

Élményeim két kislánnyal, akik Böjte Csaba ferences szerzetes "gyermekei".

Egy baleset nevelő hatása

2016. szeptember 03. 07:00 - fogadottkeresztanya

Hajdúszoboszlói nyaralásunk utolsó napját az Aqua-Palace-ban töltöttük. Már profik vagyunk, tudjuk, hagy nyitás után közvetlenül kell menni az óriáscsúszdára, addig, amíg be nem gyűlik a tömeg. Miután mindhárman lecsúsztunk, együtt futottunk vissza a tetőre, hogy mielőbb beállhassunk a még rövid sorba. A nagy rohanásban azonban Micimackó elcsúszott, s miközben elkaptam őt, megrándítottam a bal lábam hüvelykujját.

kislany_uszik.jpg

Nem tűnt nagynak a baj, nem gondoltam, hogy bármiben akadályozni fog, de este, hazafelé már sántikáltam. Róbert Gida aggódott, javasolta, hogy hűtsem a dagadt ujjamat jégakkuval - két éve ezt csináltuk az ő lábával is, amikor véletlenül belerúgott a medence lépcsőjébe. Én csak nehezen adtam be a derekam, ezért Micimackó zuhanyozás után utcai ruhát öltött, készülve a szokásos esti fagyizásunkra. Mire azonban Róbert Gida is kijött a fürdőszobából, már beláttam, hogy igaza van, jobb, ha otthon maradunk borogatni az ujjam. Ezért Róbert Gida pizsamába bújt.

Micimackó úgy érezte, kiszúrtak vele, és méltatlankodni kezdett. "Itthon maradunk, én meg bolond fejjel felöltöztem. Most vetkezhetek le." Hosszú monológot adott le, ebben rendszeresen felbukkant a "bolond fejjel" kifejezés, s közben fel-alá járkált. Ezúttal nem segített, hogy nem reagáltunk rá. Róbert Gida beosztotta, mit együnk vacsorára, és mit reggelire ahhoz, hogy boltba se kelljen mennünk. Vele együtt készítettem a vacsorát, Micimackó meg körülöttünk mászkált és pörölt. Egy idő után elegem lett.

- Mit sétifikálsz itt összevissza? - förmedtem rá. - Akkor sérült meg a lábam, amikor téged kaptalak el, nehogy hanyatt ess a lépcsőn. Tettem én neked szemrehányást akár csak egy szóval is? Te meg csak jössz-mész és méltatlankodsz.

Micimackó elhallgatott. Kisvártatva felajánlotta, hogy leviszi a szemetet. Amikor visszajött, azt mondta, hogy a PET palackokat is leviszi a szelektív hulladékgyűjtőbe. Másnap is ő vitte le az elutazásig még felgyűlt szemetet. És továbbra sem volt vele semmi baj. Merthogy az egész nyaralás alatt ez volt köztünk az egyetlen említésre méltó konfliktus.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://keresztanya.blog.hu/api/trackback/id/tr8311670836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása